torsdag 25 april 2013

Tre bra saker på dagen

D införde för ett tag sedan en vana som jag är riktigt nöjd med. När vi sitter ner och äter middag får alla säga tre bra saker de varit med om under dagen. Det blir ett bra sätt att stämma av vad som hänt under dagen på ett sätt som fokuserar på det som är positivt. Idag har jag väldigt svårt att välja ut bara tre bra saker. Jag har en hel rad att välja bland!
  • Löneförhöjning
  • Nya köksgardiner
  • Lunch och åktur till lite allt möjligt stans med Far
  • En lång stund på Sturkö: att få känna hur livet sakta återvänder eftersom jag fick känna frisk havsluft,  sitta ner till dukat bord och laga mumsig mat som mamma lagat samt inspektera sparrisen och nöjt konstatera att den börjat växa
  • En tur på golfbanan - denna gång i vackert väder
  • Handlingspromenad med L
  • En tioåring som alldeles på egen hand ställer sig och bakar för att överraska sin mamma
Nya gardinerna


Vilka är dina tre bra saker för dagen?

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra! Jag har redan tre bra saker, fastän klockan bara är 16... ;) Sovmorgon, skapande, lärande, sparris, vattenmelon, solsken, mjuk hy, plankan.

    SvaraRadera
  2. Nya kläder till Sebbe, återträff med en av mina tingsnotariekollegor från back in the days, och en stor påse lösgodis (lördagar är min godisdag!)

    SvaraRadera