tisdag 27 mars 2012

Lektionsupplägg

Det blir inte mycket bloggande nu. Igår jobbade jag ungefär 14 timmar med att förbereda en massa på jobbet eftersom jag ju kommer att vara borta två veckor efter påsk. Idag kopierade jag upp uppgifterna för en av mina klasser. Jag hoppas att de kommer att bli nöjda med upplägget. De kommer att få...

1. Hitta på en marknadsföringsstrategi för Oreo-kex som håller på att försöka etablera sig i Sverige. (Jag har fixat smakprover till dem)
2. Gå ut på stan och studera kroppsspråk samt fundera över sitt eget kroppsspråk och vad det skickar för signaler till andra.
3. Föreslå ett upplägg för teambuilding på en arbetsplats här i kommunen där ledningen bestämde sig för att säga upp samtliga anställda eftersom det var så mycket tjafs på arbetsplatsen. (Gissa om det var män eller kvinnor som jobbade där...)
4. Analysera en av mina absoluta favoritfilmer: Shutter Island. Missa inte den!

Kommer du ihåg någon skoluppgift som du tyckte alldeles extra mycket om?


4 kommentarer:

  1. Tja, det vore väl vilken som helst av de här! G kom hem idag och berättade om psykologilektionen de hade haft med sin biologilärare. De tyckte den var jättelyckad! Nu vill han läsa psykologi och filosofi. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att han mår så mkt bättre nu. Så spännande det ska bli att se vilket gymnasium han hamnar på. Säg till honom att hålla ögonen på min blogg under veckan - där blir massor av psykologi:)

      Radera
  2. Åhhh,finns det några platser kvar i din klass? Jag hade älskat alla uppgifterna!!

    Jag kommer ihåg en uppgift vi fick av en vikarie: Man fick ett papper fullt med olka uppgifter, kanske 25 st.Man skulle först läsa igenom alla uppgifter. Det var alla möjliga uppgifter: man skulle skriva rita och räkna saker eller utföra något. Snabbast skulle vinna...och där satte tävlingsinstinkten in... Längst ner stod det på pappret: Gör endast uppgit 15 sätt dig därefter tyst och stilla på din plats. Glömmer det aldrig men har heller inte lärt mig att läsa instruktioner än....full fart rakt på-det är jag det;-)

    //Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den där minns jag. Den har jag också stött på i något sammanhang. Den borde jag allt rota upp någonstans ifrån.
      Jo, jag hoppas verkligen att de ska gilla uppgiferna. Jag har lite dåligt samvete över att jag överger dem så länge...

      Radera