torsdag 23 februari 2012

Hipp hurra!

Grattis till Victoria och Daniel, så klart. Jag är glad att jag inte behövde bistå vid den historiska förlossningen. Kan ni höra barnmorskorna:

"Kan kronprinsessan krysta lite till?"

Hoppas nu att de nybakade föräldrarna får lugn och ro för alla jobbiga journalister. Det kan inte vara lätt att försöka ha "vardag" i deras situation. De kommer väl som alla andra nyblivna föräldrar att ha förstörd nattsömn framöver, blöjor som ska bytas, trotsiga barn som bråkar. Eller, uppfostran kanske faktiskt biter på blivande drottningar på ett annat sätt än på mina barn? Mina barn bråkar en hel del, hur mycket jag än försöker att uppfostra dem. Men i hemlighet gillar jag faktiskt att lyssna på deras ordfighter. Favoriten denna veckan toppade en diskussion om vem som egentligen är bäst:

"Du är alltid bättre än mig...
...på sånt som är dåligt att vara bra på."

Nu ska vi ut och leka i den vackra vårsolen, mina ouppfostrade fantastiska barn och jag.

1 kommentar: